Etkinliğe katılım için aşağıdaki linke tıklayınız...
Dijitalleşen tüketici turizm sektöründe köklü değişimin yaşanmasına sebep oldu. Ancak pandemi öncesi, sırası ve sonrası olarak Turizm sektörü 3 ayrı boyuta taşınıyor. Bugün tüketiciler gidecekleri yer ve konaklayacağı otel ile ilgili tüm bilgileri en ince detayına kadar internetten edinebiliyorlar. Ayrıca konaklama, gezme, yeme içme vb aktiviteleri için çeşitli internet sitelerini tercih ederek fiyat karşılaştırması ve rezervasyon yapabiliyor, hatta ödemelerini bile buradan gerçekleştirebiliyor; diğer tüketicilerin yorumlarını okuyup kararlarını veriyor ve kendileri de yorumda bulunabiliyor.
Dijitalleşme ile birlikte işletmelerin elinde tüketicilerin beğenilerine ait ciddi bir veri oluşmaya başladı. İnternet sitesinden ya da otellerin uygulamaları aracılığıyla müşterilerin beklentileri ve memnuniyetleri sürekli izlenip takip edilmeye başlandı. Bu veriler sayesinde tüketici segmentasyon analizlerine kadar pek çok öngörüsel tahmin yapılabilir hale geldi.
Diğer yandan turizm bölgelerini ve turizme açık doğal ve tarihi yerleri tanıtmak için sanal uygulamalar, artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamaları sektörün gelişiminde ve daha çok ziyaretçi edinmede etkin olarak kullanılıyor. Turistlerin şehir ya da mekân hakkında her türlü bilgiyi alabilecekleri yapay zekâ destekli robotlar da turizmin hizmetine sunuluyor.
Mart ayında pandemi dönemi ile gelen durgunluk pek çok sektörü etkiledi ancak Turizm sektörü etkilenenlerin başını çekiyor. Turizm için bu durgun dönemde neler planlandı? Pandemi sonrası için ne gibi teknoloji çözümleri uygulanacak? Ani hareketlenme ve yoğunluk nasıl kontrol edilecek? Ve normalleşme sürecinde tedbir uygulamaları neler olacak? Tüm bu soruların yanı sıra en yeni turizm teknolojik çözümleri de bu etkinlikte kendine yer bulacak.